Zespół Szkół i Przedszkoli w Niedźwiedziu
Konspekt zajęć
Klasa II
Temat: Obliczenia pieniężne
Cel główny: doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń pieniężnych- oceny, ilości i wartości
Cele szczegółowe: rozpoznaje, nazywa, wymienia polskie banknoty i monety, zapisuje treści zadań w postaci działania matematycznego, potrafi zaplanować zakupy, obliczyć ich wartość
Metody: pogadanka, praca z tekstem, praktycznego działania
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa
Środki dydaktyczne: monety, banknoty, tablica interaktywna, tekst z treścią zadań, piłeczka
1.Dodawanie i odejmowanie w pamięci-rachunek pamięciowy
2.Rozwiązanie zagadki
Mogą być z metalu
Błyszczą niby złoto
Mogą być z papieru
Wydasz je z ochotą (pieniądze)
3.Przedstawienie kilku faktów dotyczących historii pieniądza oraz pokazanie waluty innych krajów na tablicy interaktywnej
4.Uczniowie otrzymują zabawkowe banknoty i monety
-układają banknoty i monety od najmniejszego do największego
-zamieniają złotówki na grosze i odwrotnie
5.Zabawa „Piłeczka matematyczna”- doskonalenie liczenia
6.Rozwiązywanie zadań-zamiana złotówek na grosze
- zadania z podręcznika mat.-przyr.
-uczniowie odczytują wartości monet, podają ceny towarów
7.Rozwiązywanie zadań –doskonalenie techniki liczenia pieniędzy
-uczniowie czytają treść zadań, dokonują ich analizy, zapisują działania i
wykonują obliczenia, korzystając z zabawkowych pieniędzy
8.Zapisy w zeszytach
-uczniowie zapisują pełne nazwy nominałów 1złoty i 1 grosz oraz ich skróty.
-piszą, ile groszy mieści się w złotówce
9.Ćwiczenia z zastosowaniem tablicy interaktywnej „Sklep spożywczy’
-dzieci robią zakupy ,wkładając do koszyka artykuły spożywcze, następnie
muszą zapłacić w kasie odpowiednią kwotę za zakupiony towar.
10.Podsumowanie zajęcia.