Zespół Szkół i Przedszkoli w Niedźwiedziu

Konspekt zajęć

 

Klasa II

 

Temat: Obliczenia pieniężne

 

Cel główny: doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń pieniężnych- oceny, ilości i wartości

Cele szczegółowe:  rozpoznaje, nazywa, wymienia polskie banknoty i monety, zapisuje treści zadań w postaci działania matematycznego, potrafi zaplanować zakupy, obliczyć ich wartość

Metody: pogadanka, praca z tekstem, praktycznego działania

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa

Środki dydaktyczne: monety, banknoty, tablica interaktywna, tekst z treścią zadań, piłeczka

 

1.Dodawanie i odejmowanie w pamięci-rachunek pamięciowy

2.Rozwiązanie zagadki

  Mogą być z metalu

  Błyszczą niby złoto

  Mogą być z papieru

  Wydasz je z ochotą  (pieniądze)

3.Przedstawienie kilku faktów dotyczących historii pieniądza oraz pokazanie waluty innych krajów na tablicy interaktywnej

4.Uczniowie otrzymują zabawkowe banknoty i monety

-układają banknoty i monety od najmniejszego do największego

-zamieniają złotówki na grosze i odwrotnie

5.Zabawa „Piłeczka matematyczna”- doskonalenie liczenia

6.Rozwiązywanie zadań-zamiana złotówek na grosze

  - zadania z podręcznika mat.-przyr.

  -uczniowie odczytują wartości monet, podają ceny towarów

7.Rozwiązywanie zadań –doskonalenie techniki liczenia pieniędzy

  -uczniowie czytają treść zadań, dokonują ich analizy, zapisują działania i  

   wykonują obliczenia, korzystając z zabawkowych pieniędzy 

8.Zapisy w zeszytach    

  -uczniowie zapisują pełne nazwy nominałów 1złoty i 1 grosz oraz ich skróty.

  -piszą, ile groszy mieści się w złotówce       

9.Ćwiczenia z zastosowaniem tablicy interaktywnej „Sklep spożywczy’

  -dzieci robią  zakupy ,wkładając do koszyka artykuły spożywcze, następnie  

   muszą zapłacić  w kasie odpowiednią kwotę za zakupiony towar. 

10.Podsumowanie zajęcia.