Zespół Szkół i Przedszkoli w Niedźwiedziu
Konspekt zajęć
Konspekt zajęć w klasie I z użyciem TIK
Temat dnia: „Ale plama”.
Cele nauczyciela:
Uczeń :
- zna litery pisane p, P
- pisze litery p, P po śladach i samodzielnie
- wskazuje miejsca poznanych liter w wyrazie
- pisze połączenia literowe i proste wyrazy
- czyta sylaby i wyrazy zawierające literę p
Metody:
-pokaz
-metoda ćwiczeniowa z wykorzystaniem TIK.
Formy organizacyjne:
-praca zbiorowa
-praca indywidualna.
Środki dydaktyczne: włóczka, duża kostka, kartki z sylabami, „ Oto ja”- podr. pol.-społ., ćw, pol.-społ., kolorowe kartki, plastelina;
Zabawa „ Pajęczynka”- doskonalenie słuchu fonemowego- podawanie jak największej ilości przykładów wyrazów zawierających głoskę „p”, jednocześnie zawijając na palec włóczkę i podając następnemu dziecku. Kolejne dzieci nie zsuwają włóczki z palców, tworząc pajęczynkę.
- Rymowanka o literze P- zabawy z wierszem , ćwiczenia słuchowe. Nauczyciel czyta początki wersów, a dzieci dopowiadają ich zakończenia.
P to znany…. głodomorek
Pałaszuje …..podwieczorek
Kompot, placek…..porzeczkowy
Biszkopt i krem ……pistacjowy
- Czytamy sylaby- praca z podręcznikiem pol.-społ. dzieci cicho czytają sylaby zapisane na kolorowych plamkach.
- Zabawa z kostką- na dużej kostce przyklejone zostały sylaby : 2x pa, 2x po, 2x pi, 2x py. Dzieci stoją w kręgu. Do środka wchodzi jedno dziecko, rzuca kostka i czyta sylabę, która wypadła na kostce, po czym podaje wyraz rozpoczynający się na tę sylabę, np. pa- pajac. Podaje kostkę koledze, który postępuje w ten sam sposób.
- Gdzie jest P- rozpoznawanie litery, określanie występowania głoski p w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.
- Wprowadzenie liter pisanych p, P- prezentacja liter przez nauczyciela.
- TIK- pisanie przez dzieci liter p, P w powiększonej liniaturze na tablicy interaktywnej, następnie w liniaturze znormalizowanej.
- Praca z ćw. pol.-społ.- dzieci piszą litery ołówkiem po śladach i samodzielnie według wzoru.
- Dzieci z plasteliny wyklejają kształt liter p,P.